Pluggning

Det blir ju en del studering på gymnasiet. Men hur gör man då för att ta sig igenom alla dessa häften till prov utan några instuderingsfrågor? För jag antar ju att ni vill ha toppbetyg som jag! (nu kanske vi inte ska gå till överdrift.) Iallafall så tänkte jag bara steg för steg tala om hur jag gör.
Jag börjar med att läsa igenom i detta fall häftena som vi har prov på och samtidigt markera stödord med markeringspennor.
Allt blir så mycket roligare med skojiga pennor haha!
Efter jag har gjort det så brukar jag sammanfatta allting med hjälp av stödorden, på så sätt blir det mitt eget språk och det blir mycket lättare att komma ihåg något man själv skrivit än något som redan finns.
Och tillsist om jag har tid så brukar jag läsa igenom mina anteckningar lite lätt och sedan sitter det fast.
När jag sedan får tillbaka provet ser det ut såhär:
Det här sättet fungerar iallafall bäst för mig, all info fastnar lätt när man har gjort alla delar.
Hoppas det kom till användning för någon iallafall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0